Moje fotovýbava

by - března 20, 2020

Vítám Vás u dnešního článku! :)



Vzhledem k tomu, že zde zveřejňuji svoje fotky, jsem si říkala, že by Vás možná mohlo zajímat, čím vlastně fotím.

Canon nebo Nikon?
Mezi fotografy probíhá takový boj, jestli je lepší Canon, Nikon, případně úplně jiná značka. Já jsem měla možnost seznámit se jak s Nikonem, tak s Canonem. Z vlastní zkušenosti musím řict, že je to vše jen o tom, komu co vyhovuje, jak Vám padne do ruky. Rozhodně si myslím, že nelze jednoznačně říct, že "Nikon je lepší, protože...". Každý má něco do sebe. 
Já vlastním Canon EOS 200D. Je to takový malý, skladný, lehký kámoš. Vydržíte s ním celodenní výlety, nějak Vás netíží a pro začátečníky si myslím, že není lepší volby. 

Objektivy
Jako univerzální objektiv používám Sigmu 17-70 mm f/2.8-4 DC OS HSM. Při pořizování zrcadlovky jsem si říkala, že je to lepší volba než setový objektiv, za čímž si stále stojím. Takhle, není to žádný rychlík, a při ostření na rychlé objekty mám občas trošku problém. Ale na nějakou reportážní fotografii, případně i na portréty je to pro začátečníky určitě fajn volba.
Dalším mým objektivem je Canon EF 50 mm f/1.8 STM. Tohle sklo si nemůžu vynachválit a když mám na výběr, tak po něm sáhnu vždy. Zatím je to můj nejlepší kámoš na portréty (nejspíš dokud si nekoupim nějakou osmdesátku, případně ještě něco lepšího). Je to rychlý, světelný objektiv, ostrý jak břitva a vzhledem k jeho pořizovací ceně jasná volba. 





Blesk
Vzhledem k tomu, že velkou část mojí fotografické "kariéry" tvořilo focení svateb, neobešla jsem se bez externího blesku, jelikož večerní veselice si většinou žádají dávku světla navíc a velmi rychle jsem pochopila, že clona 1.8, ISO 12800 a čas, za který bych si stihla možná i dojít na toaletu opravdu není řešení, a tak přišel na řadu Canon Speedlite 430 EX II. Na takové to běžné cvakání oslav a dalších událostí, kde je blesku potřeba, si myslím, že je naprosto dostačující. Rozhodně jsem ještě nevyužila všech jeho funkcí, takže až tak učiním, tak se možná dočkáte nějakého článku.


Paměťové karty, baterie a další příslušenství
Paměťové karty používám různé a od různých výrobců, mám na ně super pouzdro z Aliexpressu, za pár šupů. Baterie používám originální od Canonu. Někdy se hodí mít v brašně i ubrousky na optiku, až Vám hafan omylem olízne objektiv, budou se hodit! :) Dostala jsem také poutku od Peak Design, které až je strašně moc pěkné, tak pro něj nemám úplně využití, takže používám běžný popruh kolem krku. 

Toť vše z mojí fotovýbavy. Tak snad jsem na nic nezapomněla.
Mějte se fajn! A přeji Vám, ať v této situaci vše ve zdraví přežijete! :)


Fotografie výbavy z https://www.megapixel.cz/

You May Also Like

0 komentářů